Б ившият изпълнителен директор Карлос Тавареш лично е убил Hemi V8, разкриват вътрешни източници. Роденият в Португалия бивш шеф е пренебрегнал молбите на други ръководители да запази V8 в производство.
Той бе „напуснат“ скорострелна преди дни, след като се заговори, че той просто е загубил всякакъв контакт с борда на директорите, отказвайки да се вслушва в мнението им. След себе си той оставя много сложна ситуация в САЩ, част от която е личното решение на Тавареш да закопае легендарния Hemi V8.
„Всички искаха да запазят [Hemi]“, казва изпълнителен директор на Stellantis пред CNBC при условие за анонимност. „Но отговорът беше „трябва да бъдеш по-екологичен“.“
Въпреки че Hemi все още се предлага и засега може да се поръчва в модели като Jeep Wrangler, Dodge Durango (който скоро умира) и големи пикапи, той беше премахнат от гамата леки автомобили на Stellantis в полза на редовия шестцилиндров Hurricane.
Новият Dodge Charger е проектиран само за Hurricane и ток и на този етап няма предположения, че може да бъде реконструиран (на разумна цена), за да поеме много обичания V8.
Източниците на CNBC обвиняват също португалския бивш шеф на PSA, че е бил фиксиран върху краткосрочни намаления на разходите, стратегия, която доведе до лошо управление на продуктовата гама на компанията, както и на нейните планове, доставчици, синдикати и дилъри. Един вътрешен източник казва, че Тавареш се е държал така, сякаш знае всичко и не е слушал съветите. Друг го набеди, че обвинявал американските ръководители за проблемите на фирмата, вместо да поеме вина за собствените си провали.
„Ако не познавате пазара, не познавате клиентите, не можете да вземете правилните решения“, казва неназован източник пред CNBC.
Тавареш спечели почти $40 млн. от заплата, акции и други опции миналата година, но не е известно какво му е платила Stellantis, за да разчисти бюрото си по-рано този месец.
В момента компанията се управлява от комисия от 10 души, ръководена от Джон Елкан, докато тя решава кой да бъде следващият, който да заеме горещия стол.